Nytt gratis kurs for alle som er nysgjerrig på designdrevet innovasjon!

DOGA lanserer nå et introkurs i designdrevet innovasjon. Men dette er ikke et helt vanlig kurs. Du skal nemlig holde det selv! Det geniale er at du ikke trenger noe forkunnskap og at kursdeltakerne er dine egne kolleger. Er du interessert er det bare å sette i gang eller melde deg på felles kurstest onsdag 11. mai på DOGA hvis du føler du trenger litt starthjelp!

Foto: WhyConnect

Foto: WhyConnect

Kurset er praktisk og effektivt. På drøye tre timer har du ledet kollegene dine til å gjøre brukerintervjuer, definere en utfordring, skape et mylder av idéer på mulige løsninger, bygge prototyper, presentere endelig løsningsforslag og få tilbakemeldinger.

Kurset krever ingen forkunnskaper – alt du trenger står på slidene. Det eneste som kreves er at du er nysgjerrig på å teste ut metoden. Det er veldig lavterskel.
— Tone Bergan, seniorrådgiver for design i DOGA

Har du lyst til å teste dette i praksis selv kan du laste det ned fra DOGA sine nettsider. DOGA inviterer også til en felles kurstest på onsdag 11. mai hvis du ønsker litt starthjelp.

Hvorfor designdrevet innovasjon?

Det er dokumentert at virksomheter som bruker design bevisst i utviklingsarbeidet sitt får bedre resultater enn de som ikke gjør det. Blant suksessfaktorene er nettopp det å vie mye oppmerksomhet til å finne ut hvilket problem det er som skal løses.   

Designdrevet innovasjon har vært avgjørende for at vi har lykkes med de store satsningsområdene våre. Vi bruker designdrevet innovasjon både i tjenesteutvikling og organisasjonsutvikling.
— Espen Sjøvoll,  avdelingsdirektør Samfunnsdokumentasjon

Flere offentlige virksomheter har allerede testet kurset

For at kurset skal oppleves som relevant og være enkelt å ta i bruk, er det grundig brukertestet. Gjennom D-box har flere offentlige virksomheter fått tilbud om å teste kurset og responsen har vært stor! Introkurset er derfor allerede testet av Forskningsrådet, Skatteetaten og Arkivverket.

Opplegget var så bra rigget at jeg følte eierskap fra tredje slide. Og det var så tydelig og enkelt at selv en rotekopp som meg kunne ha kontroll og glede av å holde kurset!
— Aksel Skovli Næss, rådgiver i Arkivverket og kursholder

Felles for virksomheter som har testet er et ønske om å finne nye måter å jobbe på.

Ble du nysgjerrig? Last ned og sett i gang i dag!

Forrige
Forrige

Hva kan man bruke en brukerreise til?

Neste
Neste

Hvordan jobbe i partnerskap for å lykkes med bærekraft?